Home ေဆာင္းပါး စိမ္း၊ ဝါ၊ နီ ျဖင့္ ရွင္သန္လႈပ္ရွားျခင္း

စိမ္း၊ ဝါ၊ နီ ျဖင့္ ရွင္သန္လႈပ္ရွားျခင္း

983

ေစာထြန္းလင္း

(ေမလ ၆၊ ၂၀၂၀)

ေႏြဦးကာလျဖစ္ေသာ္လည္း မတ္လ၏ မြန္းလြဲပုိင္းအပူခ်ိန္က အေတာ္ပူသည္။ မြန္းလြဲ ၁၂နာရီေက်ာ္အခ်ိန္္ အင္းစိန္ ၿမိဳ႕နယ္၊ နံ႔သာကုန္းရပ္ကြက္၊ နံ႔သာကုန္းဘုရားေက်ာင္းေဘးသို႔ ေရာက္ရွိသြားစဥ္ MERMOOLU Studio ထဲမွ အဆို ေတာ္ေစာဖိုးခြား ထြက္လာၿပီး အထဲသို႔ ဝင္ရန္လွမ္းေခၚသည္။ စတူဒီယိုခန္းထဲ ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ေလေအးေပးစက္ ဖြင့္ထားသည့္အတြက္ ေႏြအပူႏွင့္ဆန္႔က်င္ဘက္ ေအးျမသြားသည္။

အဆိုပါ စတူဒီယိုသည္ နံ႔သာကုန္း ကရင္ႏွစ္ျခင္း အသင္းေတာ္ပုိင္ စတူဒီယိုတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အလုပ္ပိတ္ရက္မ်ား တြင္ ေတးသီခ်င္းသြင္းသူမ်ား အၿမဲလိုလို ရွိတတ္သည့္နည္းတူ စေနေန႔ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေတးသံသြင္းမည့္ အဆို ေတာ္မ်ားလည္း ရွိေနသည္။ ေအးေအးေဆးေဆးနားၿပီး ခဏေစာင့္ရန္ အဆိုေတာ္ ေစာဖိုးခြားက လွမ္းေျပာသည္။

စတူဒီယိုအား အနည္းငယ္ အကဲခတ္ၾကည့္ရာ ၁၀ေပ ပတ္လည္ခန္႔ရွိသည့္ အခန္း ၃ခန္းျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ပထမအခန္းသည့္ ဧည္ခန္းျဖစ္ဟန္ေပၚသည္။ ဒုတိယအခန္းသည္ အသံဖမ္း အင္ဂ်င္နီယာအခန္းဟု ဆိုႏုိင္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ အသံဖမ္းေနသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ တတိယအခန္းတြင္မူ ကရင္လူငယ္ အဆိုေတာ္ ေနာ္အယ္နီ႐ႈိင္း က သီခ်င္းသြင္းေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

အဆိုေတာ္ ေစာဖိုးခြားက သီခ်င္းသြင္းေနမႈကို လိုအပ္သည့္ Arrangement ပုိင္း လုပ္ကိုင္ေပးေနၿပီး ေတးသံသြင္း သည့္သေဘာအရ တခါတည္း မၿပီးျပတ္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ တုိင္တုိင္ပင္ပင္ ေတးသံ ဆက္သြင္းေနၾက သည္။

တခါတခါတြင္မူ ေတးသီးခ်င္းႏွင့္ ေတးသံမ်ားအေပၚ ေစာဖိုးခြားတစ္ေယာက္လိုက္ပါ စီးေမ်ာေနသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ သူသည္ ယခင္ေတြ႔ေနၾကပံုစံအတုိင္း တမူထူးျခားစြာ သစ္ေခါက္ေရာင္ ကရင္သင္တုိင္းႏွင့္ စိမ္း၊ ဝါ၊ နီသံုးေရာင္ျခယ္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ပြပြတိုတိုကို ဝတ္ဆင္ထားသည္။ သူ႔ကို အကဲခတ္ၾကည့္မိေသာ္လည္း သိဟန္မေပၚ၊ ေတးသံစဥ္မ်ား ထဲတြင္ သူ႔စိတ္အာ႐ံုက စီးဆင္းေနဆဲ။

“က်ေနာ္က ေဘာလံုးသမား ဘဝရယ္၊ သေဘၤာသား ဘဝရယ္၊ အဆိုေတာ္ ဘဝရယ္က ဆက္စပ္ေနတယ္။”ဟု အဆိုေတာ္ ေစာဖိုးခြားက ဖြင့္ဟ ေျပာျပသည္။

သူသည္ ငယ္စဥ္က ေဘာလံုးအားကစား၌ ထူးခၽြန္ၿပီး ျပည္တြင္းေဘာလံုး ေလာကတြင္ ေငြေရာင္မ်ိဳးဆက္ဟု တင္စားသည့္ သန္းတုိးေအာင္၊ မ်ိဳးလႈိင္ဝင္း၊ ေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ စသူတုိ႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ေဘာလံုးသမားတစ္ဦး ျဖစ္သည္။

ထုိသို႔ ေဘာလံုးေလာကတြင္ က်င္လည္ရင္း အသက္ ၂၀ေက်ာ္၌ ေရေက်ာင္းသိပၸံ ေဘာလံုးအသင္းတြင္ တုိက္စစ္ မႉးေနရာကစားေနစဥ္ သေဘၤာလိုက္ရန္ ေစာဖိုးခြားတေယာက္ အခ်ိတ္အဆက္ရၿပီးေနာက္ သေဘၤာလုိက္ျဖစ္သည္။ သေဘၤာသားဘဝတြင္ သူ႔ဘဝ တဆစ္ခ်ိဳး အေျပာင္းအလဲကို စႀကံဳေတာ့သည္။ သူလုိက္သည့္ သေဘၤာသည္ တန္ခ်ိန္ သံုးသိန္းေက်ာ္တင္ေဆာင္သည့္ အႀကီးစား ကုန္တင္သေဘၤာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ သန္မာထြားႀကိဳင္းသည့္ နီဂရိုး အမ်ားစုျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ကမၻာေက်ာ္ Reggae အဆိုေတာ္ BoB Marley (၁၉၄၅-၁၉၈၁) ႀကီးစိုးရာေဒသမွ လာသူမ်ားျဖစ္သလို အမ်ားစုသည္ BoB Marley ခေရစီမ်ားျဖစ္သည္။

“သေဘၤာတက္သြားၿပီးေတာ့ မတက္ခင္မွာ BoB Marley ဆိုတဲ့ Reggae အဆိုေတာ္ကို သိထားတယ္။ ဂဃနဏ ေတာ့ မသိဘူး။ အဲ့ဒီ music ကို အရမ္းႀကိဳက္တာ။ ေနာက္မွ သိရတာက ဒါ Reggae music မွန္း သိရတာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္က music နဲ႔ အရမ္းနီးေပးမဲ့ အရမ္းေဝးသြားတဲ့ လူတေယာက္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဲ့တုန္းက။”ဟု ေစာဖိုးခြားက ေျပာသည္။

ထိုအခ်ိန္က သေဘၤာလိုက္သလို ျပန္ေရာက္ပါက ေဘာလံုးကန္ရင္းျဖင့္ သူဘဝလံုးလည္လုိက္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ Reggae ဂီတကို သူအရမ္းႀကိဳက္ႏွစ္သက္လာသည့္နည္းတူ Reggae ဂီတဝိညာဥ္မ်ား သူ႔အေသြးအသားထဲသို႔ စိမ့္ဝင္စီးေမ်ာလာေလေတာ့သည္။

“ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သေဘၤာသား ဘဝကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျဖတ္ပစ္တာ။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေလာက္က စျပင္ဆင္ တယ္။ Reggae ကိုေလ့လာတယ္။ သီခ်င္းေတြ ေရးတယ္။ ၂၀၀၀ခုႏွစ္မွာ “တကယ္ကို”ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေတးစီးရီး ေခြ စထုတ္တယ္။”ဟု Reggae ေနာက္ ေျခစံုပစ္လုိက္ခဲ့သည့္ အေျခအေနကို သူက ေျပာျပသည္။

ထု႔ိေနာက္ ၂၀၀၃ခုႏွစ္တြင္ “ေမ့ဖုိ႔ သိပ္ခက္ေနလို႔” ၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္ “ေျဖးေျဖး ေယာက္ဖ” ေတးစီးရီးထြက္လာၿပီး ေနာက္ သူ႔သီခ်င္းေခြမ်ားက ေအာင္ျမင္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ၂၀၁၄ တြင္ “ကိုင္းႀကီးႀကီး သြားနား” ၂၀၁၇ခုႏွစ္တြ င္ “ပလပ္ကြ်တ္ေနၿပီ” စသည့္ သီခ်င္းေခြ ငါးေခြကို သူထုတ္ခဲ့သည္။ သူ႔သီခ်င္းေခြမ်ားအားလံုးသည္ Reggae ဂီတ အမ်ိဳးအစားမ်ားသာျဖစ္သည္။

အမွန္စင္စစ္ သူသည္ Reggae သီခ်င္းမ်ားကို ျမန္မာျပည္တြင္ စဆိုခဲ့သူေတာ့မဟုတ္။ အဆိုေတာ္ ေဂ်ေမာင္ေမာင္၊ ေဂ်ညီညီ၊ ခ်စ္ေကာင္း၊ ေက်ာ္ဟိန္းႏွင့္ ဘရိတ္ကီ တို႔လည္း Reggae သီခ်င္းမ်ား သီဆိုခဲ့ဖူးသလို သီခ်င္းမ်ားကလည္း ေအာင္ျမင္လူႀကိဳက္မ်ားသည္။

သို႔ေသာ္ Reggae ဂီတႏွင့္ ဘဝပံုစံမ်ိဳးကိုေတာ့ ေစာဖိုးခြားက အစျပဳသည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။ သူ၏ ေနထုိင္မႈ၊ သြားလာျပဳမႈဆက္ဆံပံု ေန႔တဓူဝ လူမႈဘဝသည္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ကြဲျပားဟန္ရွိသည္။

“က်ေနာ္က်ေတာ့ ဘဝနဲ႔ပါ ဆိုင္သြားတယ္။ Reggae က ဂီတတစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ Reggae က ဘဝပါ ပါတယ္။ အဂၤလိပ္လိုက ရွင္းတယ္ Reggae is not only music but also life ပထမကေတာ့ မသိဘူး။ ကိုယ့္ထဲက ကိုယ္ ထြက္ၿပီး ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ သူမ်ားနဲ႔ မတူတဲ့အခ်က္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္၊ မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းၾကား ထဲမွာ ကိုယ္က မတူညီတာေတြ ရွိေနတယ္။”ဟု ေျပာျပသည္။

ထိုသို႔ ျဖစ္ရျခင္းသည္ အတြင္းစိတ္သေဘာမတူညီျခင္းေၾကာင့္ အျပင္ပုိင္းသ႑ာန္ ကြဲလြဲသြားျခင္းဟုဆိုသည္။ Reggae ဂီတကို ကမၻာေက်ာ္ေစခဲ့သူ BoB Marley ၏ မိခင္သည္ ဂ်ာေမကာႏိုင္ငံသူျဖစ္ကာ ေဒသခံ ရက္စ္စတာ လူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ရက္စ္စတာ ဘာသာကို ကိုးကြယ္သည္။ အဆိုပါ ဘာသာဝင္မ်ားသည္ ကေလးေမြးစဥ္ကတည္းက ေခါင္းကို ကိုင္တြယ္ျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ဆံပင္မ်ား ရႈပ္ေထြးေပြလီစြာ ရွိေနတတ္သည္။ ယင္းသည္ သာမန္လူမ်ား ႏွင့္ ဆံပင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကြဲလြဲမႈျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ Reggae မ်ားတြင္ စိမ္း၊ ဝါ၊ နီ အေရာင္ သေကၤတ ရွိၿပီး အဆိုပါ သံုးေရာင္အတုိင္း အသက္ရွင္သည္ဟု ဆိုသည္။

သံုးေရာင္ထဲတြင္ အစိမ္းသည္ Ever Living ျမန္မာလို စကားလံုးလွလွျဖင့္ ဘာသာျပန္ပါက ထာဝရ အသက္ရွင္ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေစာဖုိးခြားက ရွင္းျပသည္။ Reggae မ်ားသည္ ေသဆံုးျခင္း မရွိဘဲ ထာဝရ ရွင္သန္သူမ်ားဟု ခံယူထားၾကသူမ်ားျဖစ္သည္္။

အဝါေရာင္ကမူ Golden Future ေရႊေရာင္အနာဂတ္ကို ပုိင္ဆုိင္သူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔ ရဲ႕ အနာဂတ္သည္ အၿမဲ တမ္း လွပေနမႈကို ေရႊေရာင္ျဖင့္ တင္စားထားရသည့္ သေဘာေဆာင္သည္။ အနီေရာင္ကမူ အဓိက အက်ဆံုးျဖစ္ သည္။ Blood of freedoms လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ ေသြးဟု ဆိုသည္။

“ဆိုလိုခ်င္တာက ေသြးဆိုတာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာ အေရးႀကီးတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ေထာင္ထဲ ထည့္ထားလို႔ ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေထာင္ထဲထည့္လိုက္လို႔ သူ႔ရဲ႕လြတ္လပ္မႈက ပိတ္သြားၿပီးလို႔ေတာ့ မထင္လုိက္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ သူက အၿမဲတမ္းလြတ္လပ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက ေသြးကို သြားခ်ဳပ္ထားလုိ႔ မရဘူးေလေနာ္။ သူတုိ႔က ဒီသံုးခုနဲ႔ အသက္ရွင္တယ္။”ဟု ေစာဖိုးခြားက ရွင္းျပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လႊမ္းၿခံဳၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ Reggae တို႔တြင္ ထူးျခားသည့္ ဆံပင္ပံုစံႏွင့္ သူတုိ႔ဘဝကို ကိုယ္စားျပဳသည္ အေရာင္သံုးေရာင္ျဖင့္ ႐ိုးရွင္းစြာ ရွင္သန္ေနထုိင္သူမ်ားဟု ဆိုႏုိင္သည္။

အဆိုေတာ္ေစာဖိုးခြားက “လူဆိုတာ စိတ္ညစ္စရာေတာ့ ရွိမွာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ တကယ္ကို ၾကည့္လုိက္ရင္ ဒီေကာင္ေတြ မွာ စိတ္ညစ္စရာ မရွိသလုိကို ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့ဒါက သူတို႔ရဲ႕တူညီတဲ့ အခ်က္။ ဒီသံုးခုထဲမွာ သူတို႔က လာတူညီေန တယ္ဆိုေတာ့ အဲ့လို ျဖစ္တယ္။ တုိတိုတုတ္တုတ္နဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သူတုိ႔က ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို အေျခခံၿပီး လြတ္လပ္စြာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကတယ္။”ဟု ဆိုသည္။

Reggae မ်ားအေနျဖင့္ Reggae ကြန္ဖရန္႔၊ Reggae အစည္းအေဝးႀကီးမ်ား မရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသားတစ္ဦး အေနျဖင့္ ကမၻာေပၚရွိ မည္သည့္ႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္သည္ျဖစ္ေစ Reggae တစ္ဦးဦးကို ျမင္လိုက္သည္ႏွင့္ ေစာဖိုး ခြားကို အလုိလိုျမင္ေယာင္သြားမည္ျဖစ္သလို ျမန္မာသို႔ေရာက္လာသည့္ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ဦးဦးကလည္း ေစာဖိုးခြား ကို ျမင္လုိက္သည္ႏွင့္ သူတို႔ႏုိင္ငံရွိ Reggae တစ္ဦးကို မ်က္လံုးထဲတြင္ အလိုလို ျမင္ေယာင္သြားႏိုင္သည့္သေဘာရွိ သည္။

“အဲ့ေတာ့ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီေကာင္ေတြက မသိၾကဘဲနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီဟာေတြ လုပ္ေနၾကတာလဲဆို ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မျမင္ရတဲ့ေနရာ၊ က်ေနာ္တို႔ မသိတဲ့ အရပ္ေဒသတစ္ခုက က်ေနာ္တို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတယ္။ အဲ့ဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ခုနက ေျပာတဲ့ Reggae ဘဝနဲ႔ Reggae ရဲ႕ပင္ရင္းႀကီးတစ္ခုက ဒါလုပ္ပါလို႔လည္း ေျပာ တာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ဖာသာ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္တာ ဆံုမွတ္တစ္ခုမွာ သြားတူေနတယ္။”ဟု ေစာဖိုးခြားက Reggae မ်ား၏ ထူးျခားမႈကို ညႊန္းဆိုျပသည္။

ထုိ႔အျပင္ Reggae မ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္ ကမၻာႀကီးကို ပံုေဖာ္လိုရင္းျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံ၊ လူမ်ိဳး စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားထားျခင္းမရွိသလို မည္သည့္ စည္းေဘာင္မ်ားျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားျခင္းမ်ိဳးမရွိဘဲ ခ်စ္ေမတၱာျဖင့္သာ တစ္လံုးတစ္ဝတည္း ပံုေဖာ္သြားေရး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတြင္လည္း ဥပမာအားျဖင့္ NCA ကဲ့သို႔ စာခ်ဳပ္မ်ိဳး၊ ဟိုစည္း၊ ဒီစည္းေက်ာ္ကာ မေဆြးေႏြးရ ဟူသည္ မူေဘာင္မ်ိဳး၊ ပံုစံမ်ိဳးမထားဘဲ Reggae မ်ားကဲ့သို႔ ကိုယ္စီရွိသည့္ အရာမ်ားကိုစြန္႔လႊတ္ကာ ခ်စ္ေမတၱာေပၚ တြင္သာ အေျခခံေျပာဆိုမည္ဆိုက မၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္သည့္ သေဘာမရွိဟု ေစာဖိုးခြားက ဆိုသည္။ သူတို႔၏အျမင္ကို လက္ေတြ႔မက်ဟု ေျပာဆိုမႈမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း သူက ဖြင့္ဟသည္။

“ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက လူေပ်ာ့ေတြလုပ္တာပါလုိ႔ ေျပာခ်င္တာလည္း ရွိမယ္။ တကယ္တမ္းက်တာ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဘယ္္ေလာက္ထိ မာေက်ာၿပီးေတာ့ ဘယ္ေလာက္ထိ ေရွာ့အျဖစ္ဆံုးလဲေပါ့ေနာ္။ ဆိုပါေတာ့ က်ေနာ္ အၿမဲတမ္းေျပာတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ အခ်စ္တတ္ဆံုးလူေတြက သတိၱအရွိဆံုးလူေတြပဲ။”ဟု ေစာဖိုးခြားက သူတို႔၏ ရပ္တည္ခ်က္ကို ခိုင္ခုိင္မာမာ ေျပာျပသည္။

လက္ရွိျမန္မာျပည္တြင္ Reggae သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ ေစာဖိုးခြားတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ျမန္မာျပည္၏ Reggae သေကၤတျဖစ္ကာ Reggae သည္ ဂီတတစ္ခုတည္းမဟုတ္သလို ဘဝတစ္ခုလည္းျဖစ္ျပန္ ရာ Reggae အမွတ္သညာ စိမ္း၊ နီ၊ ၀ါ ျဖင့္ သူ႔ဘ၀အသက္တာကို ဆက္လက္ ရွင္သန္သြားေနမည္သာ ျဖစ္သည္။