Home ေဆာင္းပါး ကရင္စာေပကိုမည္သို႔ သင္ၾကားေပးမည္နည္း

ကရင္စာေပကိုမည္သို႔ သင္ၾကားေပးမည္နည္း

1663

ကရင္စာေပကိုမည္သို႔ သင္ၾကားေပးမည္နည္း

စ႐ွဴခလိန္

လူတိုင္းသည္ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္း မ်ားကို ကြ်မ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ၾကရပါမည္။ မိမိလုပ္သည့္လုပ္ငန္းမ်ား၌ ကြ်မ္းက်င္မႈမရွိပါလွ်င္ ယင္းလုပ္ငန္းသည္ တိုးတက္လာစရာ အေၾကာင္း မရွိေခ်။ တိုးတက္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိေသာအခါ ေအာင္ျမင္သည့္လုပ္ငန္း မျဖစ္လာေတာ့သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ေအာင္ျမင္မႈမရွိပါလွ်င္ ေမွ်ာ္မွန္း ထားသည့္ ပန္းတိုင္ႏွင့္ ေဝးပါလိမ့္မည္။

မည္သည့္လုပ္ငန္းမဆို လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္သည့္ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုသာ အလို ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ဆိုပါလွ်င္ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳ ရွိသူ၊ လုပ္ငန္းသက္တမ္း(လုပ္သက္)ရွိသည့္သူ တို႔ ကိုသာ လိုခ်င္ၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ မိမိတို႔ လုပ္ ငန္းမ်ား၌ ေအာင္ျမင္မႈ၊ တိုးတက္မႈကို ရရွိေစလို ျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မႈ မရွိ ေသာဝန္ထမ္းကို လုပ္ငန္းရွင္တို႔သည္ မလိုခ်င္ၾက ေပ။ သို႔တြက္ေၾကာင့္ အလုပ္႐ံုမ်ား၌ လုပ္ငန္းကြ်မ္း က်င္ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားစြာ ေပၚေပါက္ဖို႔(ရရွိဖို႔)လို အပ္ေနသည္။

လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားရရွိရန္ အစိုးရက ဝန္ထမ္းျပန္လည္ ေလ့က်င့္ေရးမ်ားကို ဖြင့္လွစ္ၿပီး ဌာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ားကို ေခၚယူကာ မိမိလုပ္ေဆာင္သည့္ အလုပ္႐ံုမ်ား၌ မည္သို႔မည္ပံု လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရမည္။ အခက္အခဲႏွင့္ ႀကံဳလာလွ်င္ မည္သို႔ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရမည္။ စသည့္ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေျမာက္ ထားရမည့္ အတတ္ပညာ လုပ္ေဆာင္စရာမ်ားကို သင္တန္းတစ္ခု အေနျဖင့္ျပန္လည္ေလ့က်င့္သင္ျပေပး၍ (ေလ့က်င့္ေရးသင္တန္းေက်ာင္း)ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္လ်က္ ရွိသည္ကိုေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔တူ မိမိတို႔ကရင္လူမ်ိဳးတြင္လည္း ကရင္စာေပ သင္ျပေသာ ဆရာ/မမ်ားကို ကရင္စာေပ သင္ ၾကားရာတြင္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားကို မည္သို႔ခ်ည္း ကပ္သင္ရမည္။ နားလည္ၿပီးစိတ္ဝင္စားမႈရွိရန္ မည္သို႔သင္ျပေပးလွ်င္ ေကာင္းမည္။ ကရင္စာေပကို ကြ်မ္းက်င္စြာသင္ၾကားေပးႏိုင္ရန္ စာေပသင္ ၾကားသူကိုယ္တိုင္ မိမိစာေပကို ကြ်မ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ထားရမည္။ တန္ဖိုးထားရမည္။ အစရွိေသာ လိုအပ္သည့္ သင္ၾကားမႈလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အတတ္ပညာမ်ားကို မျဖစ္မေန တတ္ေျမာက္ထား ရပါလိမ့္မည္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ျပန္လည္ေလ့က်င့္ေရး သင္တန္းေက်ာင္းလိုမ်ိဳး ဖြင့္လွစ္ၿပီး ျပဳလုပ္ေပးသင့္ သည္။

ယခုကဲ့သို႔ ေရးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ကရင္စာေပမတတ္ ဘဲ ဘယ္သူမွကရင္စာေပကို မသင္ေပးဘူး။ တတ္ လို႔သာလွ်င္ သင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကလိမ့္ မည္။ မွန္ေပသည္။ ကရင္စာေပမတတ္ဘဲ သင္ၾကား ေပးမည္မဟုတ္ေပ။ ကရင္စာေပတတ္ေျမာက္လို႔သာ သင္ၾကားေပးၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကရင္စာေပတတ္ ၿပီး သင္ၾကားမႈမွာ နည္းစနစ္မမွန္မႈမ်ား ရွိေန ျခင္းေၾကာင့္ ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ကရင္စာေပကို သင္ျပေပးရာတြင္ အေျခခံကရင္ စာေပ၏ ဗ်ည္း၊ သရအကၡရာမ်ားကို စနစ္တက် မွန္ကန္စြာသင္ေပးရပါမည္။ တခ်ိဳ႕မွာ ကရင္စာေပကို သင္ျပရာတြင္ ကရင္ေဝါဟာရမ်ားကို ကရင္စာေပျဖင့္ မေရးဘဲ ကရင္အသံထြက္ကို ဗမာစာႏွင့္သာ ေရး သားေပးၿပီး သင္ျပေပးလ်က္ရွိပါသည္။ အသံထြက္ ေရးေပး႐ံုျဖင့္ အလုပ္မျဖစ္ေပ။ လိုအပ္ရင္ အသံ ထြက္ေရးေပးရပါမည္။ သို႔ေသာ္ ကရင္အကၡရာကို ေရးေပးပါမွ ကရင္အကၡရာ၊ ကရင္စာဆိုသည္မွာ သိရွိနားလည္ပါလိမ့္မည္။ ကရင္အကၡရာျဖစ္ေသာ ဗ်ည္း၊သရမ်ားကို အဓိကအေျခခံအားျဖင့္ ေၾကညက္ ေအာင္ ရရွိသင္ျပေပးၿပီးလွ်င္ ေရွ႕တက္ၿပီး ဗ်ည္း၊ သရ တြဲစပ္ပံုမ်ားကို ဆက္သင္သြားရပါမည္။

ကရင္စာေပသည္ သင္ယူရလြယ္ကူေသာ စာေပ တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ စာေပသင္ယူသူသည္ ကရင္ စကားကို တတ္ေျမာက္ထားျခင္း မရွိပါလွ်င္ ကရင္ စာေပသင္ယူရာတြင္ အခက္အခဲေတာ့ ေတြ႕ရႏိုင္ ပါသည္။ မည္သည့္ဘာသာစကား၏ စာေပကိုမဆို (သင္ယူသူက) စကားတတ္ထားလွ်င္ သင္ရသည္မွာ လြယ္ကူမႈရွိပါသည္။ စကားမတတ္ပါက သင္ေပး ရသည္မွာ နည္းနည္းေတာ့ခက္မည္။ သို႔ေသာ္ အဂၤ လိပ္စာကို မည္သို႔သင္ေပးသနည္း။ ေလ့လာသင့္ေပ သည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ မိခင္ဘာသာစကားႏွင့္ ဗမာစကားသာလွ်င္ ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကပါသည္။ ေက်ာင္းစေန (စတက္)သည့္အခါမွသာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ စတင္ထိေတြ႕ၿပီး အဂၤလိပ္စာကို သင္ယူၾကရေလသည္။ အဂၤလိပ္စာကို သင္ၾကားရာတြင္ ‘အဂၤလိပ္စကား’ ကို စတင္ သင္ ၾကားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ‘အဂၤလိပ္စာေပ’ ကိုသာ စတင္ သင္ၾကားၾကပါသည္။ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား သည္ မူလအဂၤလိပ္စကားကို ေျပာဆိုတတ္ေျမာက္ ထားျခင္းမရွိေခ်။

အဂၤလိပ္စကားကို တတ္ေျမာက္ထားျခင္း မရွိပါ ဘဲ အဂၤလိပ္စာေပကို တဆင့္ၿပီးတဆင့္ သင္ၾကားရင္း အဂၤလိပ္စာထဲတြင္ပါဝင္ေသာ ကတၲား၊ ႀကိယာ၊ ကံ၊ ဆက္စပ္ပုဒ္ စသည့္စည္းကမ္းမ်ားကို တျဖည္းျဖည္း နားလည္လာေလသည္။ က်က္မွတ္သင့္သည့္ စကားလံုး ေဝါဟာရႏွင့္ စည္းကမ္းမ်ားကို က်က္မွတ္ ရပါသည္။ က်က္မွတ္ထားသင့္သည္မ်ားကို အလြတ္ရရွိထားသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာထဲရွိ ဝါက်၊ အနက္၊ အဓိပၸာယ္မ်ားကို နားလည္လာပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဂၤလိပ္စကားကိုေတာ့ ေကာင္းစြာ ေျပာ ႏိုင္ျခင္း ရွိမည္မဟုတ္ေပ။ ပညာÓဏ္ထက္ျမက္ သူမ်ားမွာေတာ့ အဂၤလိပ္စကား အေျပာအဆိုကို အဂၤလိပ္စာေပ သင္ၾကားရင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ကို နည္းနာယူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ (စကားေျပာသင္တန္း တက္စရာမလိုဘဲ) ‘အဂၤ လိပ္စကား’ ကို ေျပာဆိုတတ္မည္ျဖစ္သည္။ ကြ်မ္း က်င္စြာ မေျပာႏိုင္သည့္တိုင္ သင့္ေတာ္႐ံု ေျပာဆို တတ္သူမ်ား ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ အဂၤလိပ္စာေပ လည္း တတ္ေျမာက္ေပလိမ့္မည္။

ကရင္စာေပကို သင္ျပရာ၌ အထက္ပါ အဂၤလိပ္ စာေပ သင္ျပေပးေသာနည္းလမ္းကဲ့သို႔ သင္ျပေပး သင့္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ ထိုနည္းလမ္းကို သင္ ၾကားေပးျခင္းျဖင့္ ကရင္စကားလည္းတတ္မည္။ ကရင္စာေပလည္း တတ္မည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ယင္းကဲ့ သို႔ပင္ သင္ျပေပးေနလ်က္ ရွိမည္ဟု ယံုၾကည္ပါ သည္။

ယင္းနည္းလမ္းကိုမွ မႏွစ္သက္လွ်င္ ေနာက္တစ္ နည္း ရွိပါေသးသည္။ ဦးစြာပထမ ကရင္စကားကို သင္ေပးရပါလိမ့္မည္။ ကရင္စကားသင္ေပးလို႔ အေတာ္အတန္ တတ္ေျမာက္ၿပီးမွ ကရင္စာေပကို သင္ေပးပါလွ်င္ (စကားေရာ၊စာေပပါ)လြယ္ကူစြာ တတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါသည္။ ဤနည္းလမ္းသည္ ပင္ကိုယ္က မိမိ၏မိခင္ဘာသာစကားကို တတ္ ေျမာက္ထားသည္ျဖစ္၍ စာေပကို သင္ေပးလိုက္သည္ ႏွင့္ သင္ရလြယ္ကူသလို တတ္ေျမာက္မႈလည္း ျမန္ ဆန္ေပလိမ့္မည္။ ယင္းသင္ျပမႈ နည္းလမ္းႏွစ္မ်ိဳး အျပင္ အျခားေသာနည္းလမ္းမ်ားလည္း ရွိေပလိမ့္ မည္။ မည္သည့္နည္းျဖင့္ သင္ေပးသည္ျဖစ္ေစ စနစ္မွန္ဖို႔ႏွင့္ အဓိက ခေလးမ်ား ကရင္စကား ႏွင့္စာေပ တတ္ေျမာက္ဖို႔က အေရးႀကီးလွေပ သည္။

ထို႔ျပင္ ကရင္ဘာသာ(စကား၊စာေပ)ကို သင္ျပ ေသာ ဆရာ/မမ်ားသည္ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ စာသင္ခန္း ထဲ ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ကရင္စကားေျပာျဖင့္ ေက်ာင္း သားမ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ရပါမည္။ ထို႔ေနာက္ စာ မသင္ခင္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ကရင္စကားေျပာျဖင့္ ေက်ာင္းထဲရွိ ေတြ႕ျမင္ရေသာ တံခါး(တရန္)၊ တံ ျမက္စည္း(ႏိုေဝ့)၊ ေသာက္ေရခြက္(ထီး႐ွဴ)စသည္ တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသားကိုယ္ေပၚတြင္ ေခါင္း(ခြီ)၊ ဆံပင္(ခိုသြီ)၊ မ်က္ခံုး(ေမ့ေထာင့္)၊ မ်က္ စိ(ေမ့သာ)၊ မ်က္ေတာင္(ေမ့ေထာင့္)၊ မ်က္စိေမြး (ေမ့ေဆာင္)၊ အတြင္းမ်က္စိလံုး(ေမ့သာခလူ)၊ ႏွာ ေခါင္း (နာဖူ)၊ နားရြက္(နတ္)၊ နားရြက္ေမြး(နတ္ ေဆာင္)၊ နားရြက္ေပါက္(နတ္ေဖာင္း) စေသာ လက္ တန္း စကားေျပာကို ငါးမိနစ္ေလာက္ ေမးေျဖလ်က္ လိုက္ၿပီးေျပာခိုင္းျခင္းျဖင့္လည္း ျမန္ျမန္တတ္ ေျမာက္လာႏိုင္ပါသည္။

ယခုလိုေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္တြင္လည္း အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ရွိ ကရင္တိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ကရင္စကား၊စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဒံုးအကမ်ားကို သင္တန္းဖြင့္ၿပီး သင္ေပးၾကေပလိမ့္မည္။ မိမိတို႔၏ စကား၊စာေပမ်ားကို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အေျခခံလ်က္ သင္ျပရန္လိုအပ္ေပသည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အေျခ မခံပါက အလုပ္မျဖစ္ေပ။

အထူးသျဖင့္ ကရင္စာေပ သင္ျပေသာ ဆရာ/မ မ်ားသည္ ကရင္စကားႏွင့္ ကရင္စာေပ (ႏွစ္မ်ိဳး စလံုး)ကို မျဖစ္မေန တတ္ေျမာက္ရပါလိမ့္မည္။ ကရင္စာေပသာတတ္ၿပီး ကရင္စကားမတတ္ပါက မိမိသင္ျပရမည့္ တာဝန္က်ေက်းရြာတြင္ မိမိကို ကရင္ခေလးမ်ားက ကရင္စကားေျပာဆိုလာလွ်င္ မိမိသည္ကရင္စကားကို မည္သို႔ျပန္လည္ ေျပာဆို ႏိုင္မည္နည္း။ ကရင္စကား ျပန္မေျပာႏိုင္ပါက အဆင္ေျပမႈ မရွိေပ။ ေက်းရြာကလည္း မိမိကို တစ္ မ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာလာပါလိမ့္မည္။ တစ္မ်ိဳးေတာ့ အဆင္ ေျပႏိုင္ပါသည္။ မိမိက ကရင္စာေပသာတတ္ၿပီး ကရင္စကားမေျပာတတ္သည့္ ေက်းရြာသို႔တာဝန္က် လွ်င္ ကရင္စာေပကိုသာ သင္ၿပေပးရျခင္းေၾကာင့္ အဆင္ေျပလွပါသည္။

သို႔ေသာ္ ကရင္ေက်ာင္းသားေလးမ်ားက ကရင္ စကားကိုလည္း သင္ေပးပါဟု ေတာင္းဆိုလာလွ်င္ အခက္ေတြ႕လိမ့္မည္။ ကရင္ဆရာ/မလုပ္ၿပီး ကရင္ စကား မတတ္ပါလွ်င္ မိမိေက်ာင္းမွာေရာ၊ ေက်းရြာ ေဒသမွာေရာ မိမိကိုေျပာစရာေတြမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ ဆိုင္ရပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကရင္ဆရာ/မ တစ္ ေယာက္သည္ မျဖစ္မေန ကရင္စကားႏွင့္စာေပကို တတ္ကိုတတ္ေျမာက္ ရပါလိမ့္မည္။ စင္စစ္ အစိုးရ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္သည္ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္၏ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား ရွိကိုရွိရပါ မည္။

မိမိတို႔ကရင္လူမ်ိဳးသည္ ယခုလို အစိုးရေက်ာင္း မ်ား၌ ကရင္စာေပသင္ၾကားခြင့္ရျခင္းမွာ မ်ားစြာ ဝမ္းေျမာက္ရပါသည္။ မိမိအတြက္အလုပ္တစ္ခု ျဖစ္ ေျမာက္သည္ဟု ခံယူခ်က္မ်ိဳးမထားရွိဘဲ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ကို အေျခခံလ်က္ မိမိတို႔အရည္အခ်င္းကို ေလ့လာ ျဖည့္ဆီးရင္း ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာ တည္းဟူ ေသာ နာသံုးနာျဖင့္ သင္ေပးရပါလိမ့္မည္။ တစ္ခ်ိန္ က မိမိလူမ်ိဳးအတြင္း ကရင္စာေပကို အထင္အျမင္ ေသးပံုစံျဖင့္ ေျပာဆိုမႈမ်ားပင္ ရွိခဲ့ဘူးပါသည္။ “ကရင္စာေပတတ္ေတာ့ ဘာလုပ္လို႔ရမွာလဲ၊ ဘယ္မွာ သြားၿပီး သံုးမွာလဲ” ဟုပင္ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။ သို႔ ေသာ္ ယေန႔ကရင္စာေပသည္ အရာဝင္ၿပီး (အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္း)အလုပ္ကိုေပးႏိုင္သည့္ အဆင့္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္ကို အားလံုး အသိပင္ ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ စကား၊စာေပ တတ္ေျမာက္ထားပါ လွ်င္ မည္သည့္ၿမိဳ႕နယ္ေဒသတြင္ က်ေရာက္ပါေစ ကရင္စာေပသင္ၾကားမႈ၌ အားလံုးအဆင္ေျပလ်က္ ရွိေပလိမ့္မည္။ ထို႔ျပင္ အစည္းအေဝး အခမ္းအနား မ်ား၌ လိုအပ္သည့္ အခမ္းအနားအစီအစဥ္မ်ား၊ ဖတ္ၾကားမည့္ စာတမ္းမ်ားကိုလည္း ကရင္ဘာသာလို ဘာသာျပန္ေရးတတ္ရန္လည္း လိုအပ္ေပသည္။ အေျခခံ ေကဂ်ီတန္းဆိုပါလွ်င္ ျမန္မာကဲ့သို႔ ကဗ်ာ၊ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ကေလးမ်ားအတြက္ သီဆို သင္ျပေပးႏိုင္ရမည္ျဖစ္သည္ကို အားလံုးအသိပင္ ျဖစ္သည္။

စင္စစ္ ကရင္စာေပအပါအဝင္ တိုင္းရင္းသား စာေပ အားလံုးသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ စာသင္ ေက်ာင္းမ်ား၌သင္ၾကားမႈမရွိ၊ ပိတ္ပင္ခံထားရေသာ ေၾကာင့္ ယင္းတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးကိုယ္တိုင္ပင္ မိမိတို႔၏စာေပကို တန္ဖိုးထားေလးစားရမွန္း မသိ ေတာ့သလို မိမိလူမ်ိဳးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရမွန္းလည္း မသိၾကေတာ့ေပ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မ်ား၊ ဇာတိေသြး၊ ဇာ တိမာန္မ်ား ဆိုသည္မွာလည္း ေခါင္းပါးလို႔လာခဲ့၏။ မိမိတို႔၏ မိခင္ဘာသာစကား၊ စာေပမ်ားႏွင့္ ေဝး ကြာလာခဲ့ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ စာေပ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈသည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္လုမတတ္ ျဖစ္ ခဲ့ရေလသည္။ ယခုမွ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ ႐ုပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာအားလံုးကို ျပန္လည္ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္႐ံုပင္ ရွိေသးသည္။

‘လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကို ေပ်ာက္ကြယ္ေစခ်င္လွ်င္ ယင္းလူမ်ိဳး၏စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို ဖ်က္ဆီး ပိတ္ပင္ထားျခင္းျဖင့္ ထိုလူမ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့ ၏’။ သို႔တြက္ေၾကာင့္ ယခုလို အခြင့္ေကာင္းရလာ သည့္အခါ ကရင္အပါအဝင္ မည္သည့္တိုင္းရင္းသား မဆို မိမိတို႔၏စကား၊စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖိုးထား ေလးစားရမည္။ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမည္။ မိမိတို႔ႏွင့္ မဆိုင္ သလို ေနလို႔မရေတာ့ေပ။ အားလံုးစုေပါင္းပါဝင္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္။

ထိုကဲ့သို႔ တိုင္းရင္းသားစာေပကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာ ပိတ္ပင္ခံထားရ၍ ယခုအခါမွ ျပန္လည္ၿပီး ေဖာ္ ထုတ္သင္ၾကားခြင့္ ရလာေသာအခါ စကား၊ စာေပ ကြ်မ္းက်င္မႈ၊ အသင္အျပ နည္းပညာအားနည္းမႈ စေသာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေတြ႕ရမည္မွာေသခ်ာသည္။ ယင္းအခက္အခဲေတြကို သီးခံၿပီး ဝိုင္းဝန္းေျဖရွင္းၾကျခင္းျဖင့္ ေျပလည္မႈ ရလာလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

ယေန႔ကမၻာႀကီးသည္လည္း ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇး ရွင္းအရ ေက်းရြာႀကီးတစ္ရြာလို ျဖစ္ေနၿပီးျဖစ္သည္။မိမိတို႔ဧည့္ခန္းထဲတြင္ ထိုင္ေနရင္းျဖင့္ တကမၻာ လံုးကို အသံေရာ႐ုပ္ပါ တီဗြီဖန္သားျပင္ကေန ျမင္ ေနရသည္။ စကၠန္႔အတြင္း မိမိ႐ံုးခန္းထဲတြင္ အီး ေမလ္စာကို ပို႔ႏိုင္သည္။

ဖတ္႐ႈႏိုင္သည္။ ကို႐ိုနာဗိုင္းရပ္ပိုးေရာဂါသည္ပင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားစြာသို႔ ျပန္႔ပြားေရာက္ရွိကုန္ၿပီ။ မိမိဘာသာ ေအးေဆးေနလို႔ မရေတာ့ဘဲ အားလံုးခ်ိတ္ဆက္လို႔ေနသည္။ ကမၻာ ႀကီးတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အေကာင္းအဆိုး (ဒု စ႐ိုက္မႈ)မွန္သမွ်ကို ျမင္ေနၾကရသည္။ မေကာင္း သည့္အရာမ်ားကို မယူမိဘို႔ ေကာင္းသည့္အရာမ်ား ကို ယူမိဘို႔လိုေပသည္။ နည္းပညာ၏ တိုးတက္မႈ သည္ ယေန႔ႏွင့္နက္ဖန္ မတူေတာ့ေပ။ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ အသစ္အဆန္းေတြက ျမန္ဆန္ ထြက္ေပၚ လ်က္ရွိသည္။ ေလာကလူသားမ်ားသည္ နည္းပညာ ၏ သားေကာင္သဖြယ္ျဖစ္ေန၏။ နည္းပညာေနာက္ ကို မလိုက္ႏိုင္ေသာ လူမ်ိဳးသည္ ေနာက္က်က်န္ရစ္ လိမ့္မည္။

ထိုနည္းပညာမ်ားေၾကာင့္ ျပည္ပယဥ္ေက်းမႈ သည္လည္း မိမိႏိုင္ငံထဲသို႔ အဆက္မျပတ္ တိုးဝင္ လာလ်က္ရွိေနသည္။ တျဖည္းျဖည္း လႊမ္းမိုးလို႔လာ သည္။ ယခုလို စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တိုးတိုက္ မိေနသည့္ေခတ္တြင္ မိမိတို႔၏စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါလွ်င္ အမ်ားစာေပႏွင့္ ယဥ္ ေက်းမႈက မိမိစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈကို ဝါးၿမိဳသြားၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါ မိမိလူမ်ိဳး လည္း ေပ်ာက္ကြယ္လာလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ တို႔၏လူမ်ိဳး မေပ်ာက္ကြယ္ဘို႔ စကားစာေပႏွင့္ ယဥ္ ေက်းမႈကို ေလ့လာလိုက္စားရမည္။ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။

စ႐ွဴခလိန္ (ထီးတာကလုန္)