Home ေဆာင္းပါး အမ်ိဳးသားေရး ပန္းခ်ီဆရာ

အမ်ိဳးသားေရး ပန္းခ်ီဆရာ

277

အမ်ိဳးသားေရး ပန္းခ်ီဆရာ

ေစာထြန္းလင္း ( မတ္လ ၉ ရက္၊ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္)

မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္၊ ပုလဲၿမိဳ႕သစ္၊ ရပ္ကြက္တစ္ခု အတြင္းရွိ လမ္းမေပၚမွ ကြန္ကရစ္ခင္း လမ္းသြယ္ထဲသို႔ ခ်ိဳးဝင္ လုိက္ၿပီး သံပန္းတံခါးကို တြန္းဖြင့္ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ စိတ္ၿငိမ္၊ သပ္ရပ္သည့္ ၿခံဝန္းအတြင္း ေအးခ်မ္းသည့္ အုတ္ခံ အိမ္ေလးကို ေတြ႔ရသည္။

အိမ္ေလး အတြင္း၌ အေရာင္စံု ေဆးဗူးမ်ား၊ စုတ္တံမ်ား၊ ပန္းခ်ီဆြဲသည့္ Stand ေထာင့္ႏွင့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား အ ထပ္လိုက္ ဟိုတစ္စု ဒီတစ္စု၊ အိမ္နံရံတြင္လည္း အေရာင္အေသြးစံု ပန္းခ်ီမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲထားေသးသည္။ ထို႔ အတြက္ ပန္းခ်ီျဖင့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႔၊ အသက္ေမြးသူဟု အိမ္ထဲသို႔ ဝင္လုိက္္သည္ႏွင့္ မည္သူမဆို အလိုလို သိျမင္ သြားမည္သာ ျဖစ္သည္။

“ထုိင္ပါ။ တခုခု ေသာက္ဖုိ႔ေဖ်ာ္ေပးမယ္” ဟု အေနေအးသည့္ ပန္းခ်ီဆရာ မန္းျမင့္ေဆြလႈိင္က ဧည့္ဝတ္ျပဳ သည္။ သူသည္ ကရင္ပန္းခ်ီဆရာမ်ားထဲမွ တစ္ဦးသာျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔လက္ရာမ်ားကိုမူ ကရင့္အမ်ိဳး သားေရး စိတ္အားသန္သူမ်ားအေနျဖင့္ သတိျပဳမိမည္ဆိုက တစ္ခု မဟုတ္တစ္ခု ခံစားၾကည့္႐ႈဖူးမည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အထင္ကရ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္၊ အာလိန္ငါးဆင့္ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ စင္ျမင့္ေနာက္ခံ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို သူေရးဆြဲေပးခဲ့သည္မွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းပင္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္သစ္ကူးနီးလာလွ်င္ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ေန႔သစ္ကူးေန႔တြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း အာလိန္ငါးဆင့္သို႔ လာေရာက္သူ လူငယ္၊ လူရြယ္ မ်ားသည့္ ႏွစ္သစ္ကူးစင္ျမင့္ ေနာက္ခံ ပန္းခ်ီကားျဖင့္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကာ အင္တာနက္လူမႈကြန္ရက္မ်ားတြင္ မွတ္တမ္းတင္ ျဖန္႔ေဝေလ့ ရွိသည္။

“ႏွစ္သစ္ကူး ဗဟိုေကာ္တီရဲ႕ ေနာက္ခံစင္ျမင့္ကို ပန္းခ်ီစဆြဲ ျဖစ္တာက ခဝဲၿခံမွာလုပ္တုန္းကပါ။ အဲ့တုန္းက အာလိန္ငါးဆင့္ကို ေျပာင္းၿပီးမက်င္းပေသးဘူး။ စလွၿမိဳင္က ဆြဲတယ္။ က်ေနာ္က ကူရတယ္။ အာလိန္ငါးဆင့္ ကိုႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းလုပ္ေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ဆြဲတယ္။ အရင္က ေနထြက္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးကို ခြဲထြက္လုိက္တယ္။ ကရင့္႐ိုးရာ၊ ဓေလ့ ဟန္ေပၚတဲ့ ႐ႈခင္းေတြကို ဆြဲတယ္။ ႏွစ္တုိင္း ပံုမထပ္ဘူး။ ၾကာခဲ့ၿပီးဆိုေတာ့ ခုႏွစ္ေတြ ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး” ဟု ပန္းခ်ီဆရာ မန္းျမင့္ေဆြလႈိင္က ေျပာျပသည္။

ပန္းခ်ီဆရာ မန္းျမင့္ေဆြလႈိင္သည္ ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး၊ အိမ္မဲၿမိဳ႕နယ္၊ အိမ္္မဲ-ေျမာင္းျမ ကားလမ္းမေဘး ရွိ ကမန္းေတာင္ရြာ ဇာတိျဖစ္သည္။ သူသည္ အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ဗဟန္း ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ အႏုပညာေက်ာင္းတြင္ ပန္းခ်ီပညာကို သံုးႏွစ္ၾကာသင္ယူခဲ့ၿပီး ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းဆင္းသည္။ ေက်ာင္းဆင္း ၿပီးေနာက္ ကရင္ပန္းခ်ီဆရာ ေစာႏွင္းလႈိင္ (တကြာအြာ)က သူ႔ကို ကရင္ အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ က်င္းပေရး ဗဟိုေကာ္မတီတြင္ ပန္းခ်ီကူဆြဲရန္ လက္တြဲေခၚယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုမွ်မက ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္ က်င္းပေရး ဗဟိုေကာ္မတီက ထုတ္ေဝသည့္ ကရင့္ေၾကးမံုမဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုး သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားကိုလည္း သူႏွစ္တုိင္းဆြဲေပးခဲ့ေသးသည္။ ကရင့္ေၾကးမံုမ်က္ႏွာဖံုးတြင္ ႐ိုးရာ၊ ဓေလ့ ပံုမ်ားအျပင္ ကရင္အမ်ိဳးသားေခါင္ေဆာင္မ်ားကို ဂုဏ္ျပဳသည့္ အေနျဖင့္ မ်က္ႏွာဖံုးတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ရာ ေဒါက္တာ တီသံျပာ၊ ေစာဘဦးႀကီး၊ မန္းဘဇန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာဘိုျမ၊ ပဒိုမန္းရွာ၊ ပထမဦးဆံုး ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးမိန္႔ခြန္းေျပာခဲ့သူ ဆာစံစီဖိုး စသည္ျဖင့္သူသ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီမ်ား ဆြဲေပးခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ ကရင္စာနယ္ဇင္းေလာကတြင္လည္း သူ႔လက္ရာမကင္း။ ေကာက္သစ္ဦး မဂၢဇင္း၊ ေကအုိင္စီ- ကရင္ သတင္းဌာနက ထုတ္ေဝသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေသာင္း စာအုပ္၊ ကရင္တို႔ ေရးသည့္ကဗ်ာ စာအုပ္ စသည္ျဖင့္ သူ႔လက္ရာမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည္။ ထို႔အျပင္ ကရင္စာေပေလာကတြင္ ထြက္ရွိသည့္ ပဒိုမန္းရွာ ေအာက္ေမ့ ဖြယ္ အမွတ္တရစာအုပ္ စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာေသာ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမ်ားတြင္ သူ႔ပန္းခ်ီမ်ားကိုေတြ႔ ရသည္။

ဆရာမန္းျမင့္ေဆြလႈိင္ အေနျဖင့္ ပန္းခ်ီ ပညာတစ္ခုတည္းျဖင့္ ဘဝရပ္တည္ေရးကို ႀကိဳးစား႐ုန္းကန္ခဲ့ရသည္။ သူ႔အေနျဖင့္ ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းအျပင္ ႐ုပ္ျပစာအုပ္မ်ားေခတ္တြင္ ႐ုပ္ျပဆြဲေပးျခင္း စသည္ျဖင့္ ေရစီးေၾကာင္းအလုိက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရသည္။ လက္ရွိတြင္လည္း ပန္းခ်ီေစ်းကြက္က ေအးစက္စက္ျဖစ္ေနသည္။ သူနွင့္ ပန္းခ်ီေက်ာင္း ဆင္းသူငယ္ခ်င္း မ်ားထဲတြင္ သံုးေလးဦးသာ ပန္းခ်ီေလာကတြင္ က်န္ရစ္ေတာ့သည္။

“အိမ္မွာ ဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ မ်ားလာေတာ့ ထိန္းသိမ္းရတာလည္းမလြယ္ေတာ့ တေလာက ပန္းခ်ီကား ေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းမွာ သြားေရာင္းလုိက္တယ္။ ေအာက္ေစ်းနဲ႔ေပါ့။ အခုက တစ္ႏွစ္လံုး ပန္းခ်ီကား သံုးေလးခု ေရာင္းရဖုိ႔က မလြယ္ဘူး၊ ေစ်းကြက္ ဘယ္ေတာ့ ေကာင္းမလဲ မသိဘူး။ ဒီတစ္ခုတည္းနဲ႔က ရပ္တည္ဖုိ႔ မလြယ္ ဘူး”ဟု မန္းျမင့္ေဆြလႈိင္က ဆိုသည္။

ျဖတ္သန္းမႈအရ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္လြန္ ႏွစ္မ်ားတြင္ ပန္းခ်ီေစ်းကြက္ေကာင္းခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ကရင့္ဒိုင္ယာရီ ပန္းခ်ီျပပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီကား တစ္ကားႏွစ္ကားသာေရာင္းရသလို ပန္းခ်ီေစ်းကြက္မွာ ႏုိင္ငံ တ ကာသို႔ ျပပြဲမ်ားသြားေရာက္ျပဳလုပ္ႏုိင္မွသာ အေျခအေနေကာင္းသည့္သေဘာရွိေနသည္ဟု သူက ေျပာသည္။

အားလပ္ခ်ိန္ စိတ္အပန္းေျဖရန္အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အႏုပညာ တစ္ခုခုကို ဖန္တီးလို၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း ပန္းခ်ီစဆြဲလိုသည့္ သူမ်ားအတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာ ပန္းခ်ီဆြဲရာတြင္ အသံုးျပဳရသည့္ ပစၥည္းမ်ားမွာ ပန္းခ်ီဆြဲသည့္ Stand ေထာင့္၊ ကြင္းပတ္ေခၚပန္းခ်ီဆြဲပိတ္စ၊ အျပင္ေဘာင္ေခၚ ပိတ္ကပ္ေဘာင္ စသည့္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ား အေျခခံလိုအပ္သည္။

ထုိေနာက္ ေစ်းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည့္ စုတ္တံႏွင့္ ေဆးမ်ားကို ဝယ္ယူအသံုးျပဳႏုိင္သည္။ လက္ရွိ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား အေနျဖင့္ အခ႐ုိင္းလစ္ (Acrylic Colour ) ေဆးကို သံုးစြဲမႈမ်ားသလို ေရေဆး၊ ဆီေဆးမ်ားျဖင့္လည္း စိတ္တုိင္းက် ေရြးခ်ယ္ႏုိင္သည္ဟု မန္းျမင့္ေဆြလႈိင္က အႀကံျပဳသည္။

ယခုလို ႏွစ္ေပါင္း ၄၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆြဲခဲ့သည့္ ဆရာမန္းျမင့္ေဆြလႈိင္ကို ကရင္စာေပ၊ အႏုပညာ အသိုင္း အဝိုင္းက အမ်ိဳးသားေရးပန္းခ်ီဆရာဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

“ ဆရာမန္းျမင့္ေဆြလႈိင္က ကရင့္ဟန္ပန္၊ ဓေလ့ကို သိတယ္။ သူ႔ပန္းခ်ီေတြမွာ ေတြ႔ႏုိင္တယ္။ သူ႔က ေငြေၾကး ကို မၾကည့္ဘူး။ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ ပန္းခ်ီအားျဖင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္ပါဝင္ခဲ့တယ္္။ သူက အမ်ိဳးသားေရး ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးျဖစ္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ မွတ္ခ်က္ျပဳလုိတယ္” ဟု ကရင္စာအုပ္၊ စာေပမ်ား ေရးသား ထုတ္ေဝ ေနသည့္ ဆရာေစာေယာင့္သာအဲဆန္က ေျပာသည္။

ဆရာမန္းျမင့္ေဆြလႈိင္ႏွင့္ စကားစျမည္ေျပာၿပီးေနာက္ သူ႔လက္ရာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို လုိက္ၾကည့္မိသည္။ ႏွစ္သစ္ကူးကို ပံုေဖာ္ထားသည့္ ေရာင္နီလာရာဆီသို႔ ကရင္တုို႔ စုေဝးသြား ေရာက္ေနသည့္ပံုကို ခံစားၾကည့္ မိသည္။ အလင္းအေမွာင္၊ ေဆးေရာင္ ေရြးခ်ယ္ထားပံု၊ ေရးဆြဲပံုမ်ားက ကိုယ္ပိုင္ဟန္တစ္ခုကို ခံစားေတြ႔ျမင္ ရသည္။ ပံု တစ္ပံုတြင္မူ ကရင္အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးတစ္ဦး ႐ိုးရာ ေစာင္းတီးေနမႈကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ပံုေဖာ္ထားသည္။ ၾကည့္မိသူတုိင္း စြဲမက္ဖြယ္ရာ ပန္းခ်ီကားဟု ဆိုရေပမည္သာ။