Home ေဆာင္းပါး ျပည္နယ္ကိုယ္စားျပဳ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ဟူသည္

ျပည္နယ္ကိုယ္စားျပဳ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ဟူသည္

985

နန္းေ၀ၿဖိဳးဇာ
(၂၀၁၉၊ ဇန္န၀ါရီ)

“ကရင္ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္” ဆိုၿပီး အနက္ေရာင္ကြ်ဲခ်ဳိ ႏွစ္ခု ၀န္းရံထားတဲ့ ေရႊေရာင္ဖားစည္ေပၚမွာ ေရးထားတဲ့ ဆိုင္းပုဒ္ႀကီးတစ္ခု။
ဆိုင္းပုဒ္နဲ႔ကပ္လ်က္ အုတ္နံရံ၀င္းထဲမွာ ျပတိုက္အေဆာက္အဦတစ္ခု။

ဒီဆိုင္းပုဒ္ဟာ ကရင္ျပည္နယ္၊ ဖားအံၿမိဳ႕ေတာ္ ဇြဲကပင္ ခန္းမအေနာက္ဖက္လမ္းကို ျဖတ္သန္းသြားလာသူတိုင္း လွမ္းျမင္ၾကရ မွာျဖစ္သလို ျပတိုက္အတြင္းအျပင္ လူ၀င္လူထြက္ သြားလာမႈကလည္း မရွိသေလာက္ ေတြ႔ေနရတာေၾကာင့္ ဒီျပတိုက္ဟာ ဖြင့္ သလား၊ ပိတ္ေနလားဆိုတာကို အျမင္နဲ႔ေတာ့ ခန္႔မွန္းရခက္ပါတယ္။

အမွန္က ဒီယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ဟာ အစိုးရ႐ံုးပိတ္ရက္နဲ႔ တနလၤာေန႔ကလြဲရင္ က်န္ရက္ေတြမွာ မနက္ (၁၀)နာရီက ေန ညေန (၄)နာရီအထိ ဖြင့္လွစ္ေပးထားပါတယ္။ လက္ရွိ ျပည္နယ္ယဥ္ေက်းမွႈျပတိုက္ တာ၀န္ကို လက္ေထာက္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးတစ္ဦး အပါအဝင္ ျပတိုက္ဝန္ထမ္း စုစုေပါင္း ၅ဦးရွိၿပီး ဝန္ထမ္း ၁ေယာက္သာ ပံုမွန္ အခ်ိန္ျပည့္ တာ၀န္ယူေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ျပတိုက္ ႀကီးကို ဖြင့္တစ္လွည့္၊ ပိတ္တစ္လွည့္ လုပ္ေနရအခါလည္း ရွိတယ္လို႔ ကရင္ျပည္နယ္၊ ျပတိုက္နဲ႔ သုေတသနယဥ္ေက်းမွႈဌာနမွ လက္ေထာက္ညြန္ၾကားေရးမွဴး စဝင္းေက်ာ္ေက်ာ္က ဆိုပါတယ္။

“ျပတိုက္ျဖစ္ေတာ့ လူအၿမဲတမ္း မလာႏိုင္ဘူးေလ။ ၿမိဳ႕ခံလူေတြက လာၾကည့္တာ ေတာ္ေတာ္နည္းေတာ့ စည္ကားတဲ့အခ်ိန္ဆို ရင္ ေလ့လာေရးခရီးသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ေတြ လာတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ စည္ကားတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအဖြဲ႔ လိုက္လာတဲ့ အခ်ိန္ပဲ။ လူဝင္လူထြက္ အၿမဲတမ္းမဝင္ေတာ့ ျပတိုက္ႀကီးက တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပတိုက္ဝန္ထမ္းလည္းနည္း ေတာ့ စည္ကားေအာင္လုပ္လို႔ နည္းနည္း ခက္သြားတယ္။”လို႔ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမႉးက ေျပာပါတယ္။

သာသနာေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမွႈဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ ေရွးေဟာင္းသုေတသနနဲ႔အမ်ိဳးသား ဦးစီးဌာနေအာက္မွာရွိတဲ့ အဲဒီျပည္နယ္ယဥ္ေက်း မွႈျပတိုက္ကို ၁၉၉၂ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၁ရက္ေန႔မွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ကရင္ျပည္နယ္ထဲက ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းရန္အျပင္ ကရင္ရိုးရာနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ယဥ္ေက်းမွႈ၊ စာေပ၊ ဓေလ့ေတြကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ အေဆာက္အဦးထဲကို ၀င္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ၀င္၀င္ခ်င္း ေအာက္ထပ္အခန္းမွာ ကရင္မ်ဳိးႏြယ္စု တစ္စုခ်င္းစီရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ႐ိုးရာအ၀တ္အထည္ေတြကို အမ်ဳိးသမီး၊ အမ်ဳိးသား စံုတြဲ႐ုပ္ေတြနဲ႔ ၀တ္ဆင္ၿပီး ျပသထားပါတယ္။ ျပတိုက္ရဲ႕ အလယ္ဗဟို အေပၚဘက္တည့္တည့္ အလယ္နံရံမွာေတာ့ စတီးလ္နဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကရင့္တူရိယာ ကြ်ဲခ်ဳိ၊ ဖားစည္နဲ႔ ေစာင္းေကာက္(နားဍိင္) ပံုတူေတြဟာလည္း လာေရာက္ေလ့လာသူေတြကို ဆြဲ ေဆာင္ေစတဲ့ အရာတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီျပတိုက္ထဲမွာက ကရင္႐ိုးရာဓေလ့၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမွႈ၊ တူရိယာ၊ အသံုးအေဆာင္၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မွႈ၊ ေရွးေဟာင္း အသံုး အေဆာင္ပစၥည္းေတြ၊ မ်ဳိးႏြယ္စု သို႔မဟုတ္ ေနထိုင္ရာ ေဒသအလိုက္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မွႈနဲ႔ ဘုရားခန္း စုစုေပါင္း ျပခန္း ၉ခန္း ရွိပါတယ္။

ျပတိုက္ရဲ႕အေပၚထပ္အခန္းမွာေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းက တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္းအုပ္ခ်ပ္နဲ႔ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ၊ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္းပလႅင္လည္း ထားရွိၿပီး အဲဒီေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြကို လူအမ်ားလာၿပီး ၾကည့္ရွႈေလ့လာႏိုင္ဖို႔ ျပခန္း ရဲ႕ အေပၚဆံုးအထပ္ ဗုဒၶခန္းမွာလည္း ျပသေပးထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပတိုက္မွာ ကရင္မ်ဳိးႏြယ္စုဝင္ေတြရဲ႕ မတူကြဲျပားတဲ့ ယံုၾကည္သက္ဝင္မွႈတခ်ဳိ႕ျဖစ္တဲ့ တလာခံုး ဘာသာဝင္နဲ႔ လဲဂယ္ဘာသာဝင္တို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္မွႈပံုစံကိုလည္း ျပသထားပါတယ္။

အဲဒီအထဲမွာ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ အမ်ားျပည္သူေတြ႔ရွိ ဖူးျမင္ႏိုင္ေအာင္ လဲဂယ္ဘာသာဝင္ေတြဟာ သူတို႔ယံုၾကည္ကိုး ကြယ္ၿပီး ထုလုပ္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လဲဂယ္တို႔ရဲ႕ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ကိုလည္း ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္မွာ လာေရာက္ျပသ ထားပါတယ္။ အဲဒီဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ကိုေတာ့ လဲဂယ္ဘာသာဝင္ေတြက ၁ႏွစ္တစ္ခါ ရိုးရာဝတ္စံုအျပည့္အစံု ၀တ္ဆင္ၿပီး လာေရာက္ကန္ေတာ့တာမ်ိဳးေတြရွိတယ္လို႔လည္း ျပတိုက္တာဝန္ရွိသူေတြက ေျပာပါတယ္။

ဒါတင္မက တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဆင္စြယ္ႏွစ္စံုကိုလည္း ဘုရားခန္းအထပ္မွာ ျပသထားပါတယ္။ ဆင္စြယ္ေပၚမွာ လက္ရာေျမာက္တဲ့ ႏွစ္ က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ ထုဆစ္ထားတာဟာလည္း ၾကည္ညိဳစရာျဖစ္ေစသလို ထုဆစ္သူရဲ႕ အႏုပညာလက္ရာကို ျမင္သာေစပါတယ္။

ဒီဆင္စြယ္ေတြကိုေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္း ထုလုပ္ထားတာမသိေပမယ့္လည္း တစ္ခ်ိန္က ကရင္ျပည္နယ္မွာ ေခတ္စားခဲ့တဲ့ ေမွာင္ခိုေခတ္အခါတုန္းက မသမာသူေတြ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံကို ေရာင္းထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ တာျဖစ္ၿပီး ျပည္နယ္ယဥ္ေက်းမွႈျပတိုက္ စဖြင့္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္တဲ့အတြက္ အဲဒီဆင္စြယ္ေတြကို ကရင္ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်း မွႈျပတိုက္မွာပဲ ျပသထားေပးတာျဖစ္တယ္လို႔ ညြန္ၾကားေရးမွဴး စဝင္းေက်ာ္ေက်ာ္က ရွင္းျပပါတယ္။

ကရင္ျပည္နယ္မွာ တစ္ခုတည္းသာရွိတဲ့ ဒီယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ကို ျပည္နယ္ရဲ႕ဂုဏ္ျဒပ္ တစ္ခုအျဖစ္ မွတ္ယူႏိုင္သလုိ ျပည္နယ္အ တြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ေနၾကတဲ့ ကရင္အပါအ၀င္အျခားေသာ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ရိုးရာ၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကို ကိုယ္စားျပဳရည္ညြန္းျပတဲ့ ေနရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္း၊ျပည္ပခရီးသြားေတြ စိတ္ပါ၀င္စားတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြအ ေနနဲ႔ ယဥ္ေက်းမွႈအေထာက္အထားေတြက သိရွိႏိုင္ေအာင္ လာေရာက္ေလ့လာသင့္တဲ့ ေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

စာေပ၊ သမုိင္း ေလ့လာေနသူ ေကအဲန္ယူထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ ပဒိုေစာသမိန္ထြန္းက “ျပတိုက္ဆိုတာရဲ႕ အႏွစ္သာရက ေဒသ တစ္ခုျဖစ္ေစ၊ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေစ၊ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ျဖစ္ေစ အဲဒါေတြရဲ႕ သမုိင္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို ေဖာ္ျပတာပဲ။ ကရင္ျပည္ နယ္ရဲ႕ျပတိုက္ဆိုရင္လည္း ျပည္နယ္ရဲ႕သမုိင္းနဲ႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဓေလ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို ေဖာ္ထုတ္ျပသထားတာပါပဲ။”လို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာဆိုပါတယ္။

ကရင္ျပည္နယ္ အလံ အပါအ၀င္ ကရင္အမ်ိဳးသား အလံေတာ္ကို ဗီႏိုင္းနဲ႔မိတၱဴထုတ္ နံရပ္မွာကပ္ၿပီး အလံပံုနဲ႔တကြ အလံျဖစ္ ေပၚလာပံု၊ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခုႏွစ္နဲ႔ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ယဥ္ေက်းမွႈျပတိုက္ထဲမွာေတာ့ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒါေတြအျပင္ ကရင္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြျဖစ္တဲ့ စေကာကရင္၊ အေရွ႕ပိုး ၊အေနာက္ပိုး၊ ဂယ္ဘာ၊ တေလပြာကရင္၊ ပေလခ်ီးကရင္၊ ကရင္ျဖဴ၊ မိုပြာ၊ ဘြဲ၊ ပကူး၊ ထိုးကလိေဘာကရင္ႏွင့္ ပအိုဝ္း စတဲ့ မ်ိဳးႏြယ္စုဝတ္စံုေတြကိုလည္း ျပသထားပါတယ္။ ဒီလိုျပသထားေပမယ့္ ကရင္ မ်ိဳးႏြယ္စုသတ္မွတ္မႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အျငင္းပြားမႈေတြလည္း ရွိေနဆဲပါ။

ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဖားစည္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ မဂၤလာဖားစည္၊ အမဂၤလာဖားစည္နဲ႔ စစ္ခ်ီဖားစည္စတဲ့ ဖားစည္ ၃မ်ိဳးကို မွန္ဗီဒိုထဲ မွာထည့္ၿပီး ျပသထားပါတယ္။ မဂၤလာဖားစည္ကိုေတာ့ ကရင္အမ်ားစုက သိေပမယ့္လည္း အမဂၤလာ ဖားစည္နဲ႔ စစ္ခ်ီဖားစည္ ကိုေတာ့ သိရွိသူနည္းပါးေနၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါ။ အဲဒီဖားစည္၃မ်ိဳးကေတာ့ အရြယ္အစား၊ အေရာင္၊ ပံုသ႑ာန္မတူသလို အသံုးျပဳ တဲ့ေနရာ ဖားစည္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကို စာနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတြက္လည္း ကရင္လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ဝင္ေရာက္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။

ကရင္ျပည္နယ္ယဥ္ေက်းမွႈျပတိုက္မွာေတာ့ ကရင္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ စာေပ၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွႈ၊ ဓေလ့ထံုးထမ္း အသံုးအ ေဆာင္ပစၥည္းေတြကိုလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ စံုလင္စြာ ျပသထားတာမို႔ အေကာင္းဘက္က ႐ႈျမင္ေပးသင့္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ လည္း ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ႐ိုးရာဓေလ့ အစဥ္အလာတခ်ဳိ႕ကို ထပ္မံ ျဖည့္ဆည္း ထည့္သြင္းဖို႔နဲ႔ စနစ္တက် ေသသပ္လွပစြာ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ ျပသမႈ စတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ရွိေသးတယ္လို႔လည္း ကရင့္အေရးအရာ ေဆာင္ရြက္ေနသူတခ်ဳိ႕ကလည္း သံုးသပ္ ေျပာဆိုပါတယ္။

ကရင္ေရးရာေကာ္မတီ KAC ရဲ႕ အတြင္းေရးမႉး ေစာေက်ာ္စြာကေတာ့ “တစ္ခါဝင္ၾကည့္တယ္။ သိပ္အဆင္မေျပဘူး။ တခ်ဳိ႕ ပစၥည္းဆိုရင္ ေပါက္ကရပဲ ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကရင့္ရိုးရာနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ အေမြအႏွစ္ေတြ အားလံုး ထားသင့္ တယ္။ ဥပမာ ကရင္ေတြရဲ႕တန္ဖိုးထားတဲ့ စာေပတို႔ဘာတို႔ အကုန္လံုးဟာ တကယ့္ ယဥ္ေက်းမွႈနဲ႔တူတဲ့ဟာ ထားမယ္။ အခု ဟာေတာ့ ျဖစ္သလိုပဲ လုပ္ထားႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဟိုးအရင္တုန္းကလြန္ခဲ့တဲ့ မဆလေခတ္က ကရင္အမ်ိဳးသားအလံေတာင္မွ အခ်ဳိးအစားမွန္ေအာင္မထားႏိုင္ဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ေသခ်ာမွန္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ဖို႔လိုတာေပါ့။”လို႔ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳပါတယ္။

လိုအပ္ခ်က္ေတြ မျပည့္စံုမႈေတြ ရွိေနေသးတဲ့ ျပတိုက္ထဲမွာေတာ့ ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ အျခားေသာ ႐ိုးရာဓေလ့ေတြျဖစ္တဲ့ ေအာင္း ဟယ္၊ အ႐ိုးေကာက္ စတဲ့ ႐ိုးရာဓေလ့မ်ဳိးစံုနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြ သို႔မဟုတ္ အေထာက္အထားေတြကို ႐ုပ္ပံုနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ထပ္မံျဖည့္စြက္ ခင္းက်င္းျပသထားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အမ်ားျပည္သူေတြ လြယ္ ကူျပည့္စံုစြာ ေလ့လာမွတ္သားထားႏိုင္မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ကရင္ျပည္နယ္မွာ ကရင္လူမ်ိဳးအျပင္ မြန္၊ ပအိုဝ္း၊ ရွမ္း စတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြလည္း အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထိုင္လာခဲ့ၾကတဲ့အ တြက္ သူတို႔နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွႈ အေမြအႏွစ္၊ ဓေလ့ထံုးထမ္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို စံုစံုလင္လင္ ေဖာ္ထုတ္ ျပသႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္စားျပဳမွႈတစ္ခုအေနနဲ႔ ပိုမိုေလးနက္ ျပည့္စံုလာမယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္မိပါတယ္။

ျပည္နယ္ယဥ္ေက်းမွႈျပတိုက္ထဲမွာ ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ရိုးရာဓေလ့ ယဥ္ေက်းမွႈ ၊ စာေပ စတာေတြကို ယခုထက္ ပိုၿပီး ေဖာ္ထုတ္ ေပးႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ကရင္ျပည္နယ္ စာယဥ္ရဲ႕ ဝိုင္းဝန္း ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔လည္း မ်ားစြာ လိုအပ္ေနေသးတယ္လို႔ ကရင္ျပည္ နယ္၊ ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ ဒုဥကၠဌ ေစာခ်စ္သန္း(ခီသင့္)က အခုလို ေျပာပါတယ္။

“ဒီယဥ္ေက်းမွႈျပတိုက္ထဲမွာ ၿပီးျပည့္စံုဖို႔ စည္ကားဖို႔ လူစိတ္ဝင္စားဖို႔အတြက္က က်ေနာ္တို႔ စာယဥ္ရဲ႕ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈ အင္အား က အမ်ားႀကီးလိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရလက္ေအာက္မွာရွိတဲ့ ျပတိုက္ျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ အခက္အခဲ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျပတိုက္ထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ဟာေတြက အသစ္ေရာက္လာတာရွိသလို အေဟာင္း တစ္ခ်ဳိ႕လည္း ေပ်ာက္သြားတာရွိတယ္။”လို႔ ေစာခ်စ္သန္းက ေျပာပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လူအမ်ား ပညာ၊ ဗဟုသုတ တိုးပြားေစဖို႔ စိတ္၀င္စားတဲ့ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔ဆိုတာ မလြယ္လွတာေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ လာေရာက္ေလ့လာ လည္ပတ္ခ်င္လာေအာင္၊ စိတ္၀င္စားမႈရွိရွိ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ့္ ျပသမႈမ်ဳိးနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို တာ၀န္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ စနစ္တက် စီမံၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးထူးေတြ ရွိေစမယ္လို႔လည္း သံုးသပ္မိပါတယ္။

ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ဆိုသည္မွာ လူအမ်ားရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို သိလိုစိတ္၊ အပန္းေျဖလိုစိတ္၊ မွတ္သားလိုစိတ္ေတြ ေမြးဖြားေစႏိုင္တာ ေၾကာင့္ ျပတိုက္၀င္းကို ယခုထက္ပိုမိုၿပီး သစ္ပင္ပန္းမာလ္ေလးေတြနဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးထားၿပီး အမ်ားျပည္သူ အပန္းေျဖေလ့လာစရာ ေနရာအလား ဖန္တီးျပင္ဆင္ျခင္း၊ တိုးတက္လာတဲ့ နည္းပညာပိုင္းအရ ႐ုပ္သံမွတ္တမ္းမ်ားကိုလည္း ျပသဖြင့္လွစ္ေပးထားျခင္း၊ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အခမ္းအနားေတြ၊ ပြဲေတာ္ေတြကို ျပတိုက္မွာ ျပဳလုပ္က်င္းပေစျခင္းမ်ားအျပင္ ရွိႏွင့္ၿပီးသား ေရွး ေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ားအျပင္ ေရြ႕လ်ားကုန္ဆံုးေနတဲ့ ကာလအလိုက္ ေနာက္ထပ္ သမိုင္း၀င္အေမြအႏွစ္၊ စာအုပ္စာေပ၊ ပရပိုဒ္ ေတြကိုလည္း ထပ္မံစုေဆာင္းကာ ခင္းက်င္းျပသထားသင့္ပါတယ္။

ျပတိုက္ရွိတဲ့ ဖားအံၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းခရီးသြားေတြ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ လာေရာက္လည္ပတ္မႈေတြ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ အဲဒီခရီးသြားေတြဟာ ကရင္ျပည္နယ္ထဲက ဂူဘုရားေတြနဲ႔ ဇြဲကပင္၊ ေတာင္၀ိုင္း သဘာ၀ေတာင္ေတြ စတဲ့ အပန္းေျဖလည္ပတ္စရာ ေနရာေတြကို သြားေရာက္ၾကသလို လြတ္လပ္စြာ လည္ပတ္စားေသာက္ႏုိင္ ဖို႔ ကန္သာယာတံတားနဲ႔ ညေစ်းဟာလည္း ဖားအံၿမိဳ႕ေရာက္ ခရီးသြားအမ်ားစု မသြားမျဖစ္ လည္ပတ္ရတဲ့ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာ ေနပါၿပီ။

ျပည္နယ္ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ဟာ ကန္သာယာညေစ်း၊ ကန္သာယာတံတားနဲ႔မေ၀းတဲ့ ဇြဲကပင္ခန္းမရဲ႕ အေနာက္ဖက္မွာ တည္ရွိ သလို ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အဦးနဲ႔လည္း အနီးဆံုးမွာ ရွိေနတာပါ။ ဒီလိုပတ္၀န္းက်င္အေနအထားမွာ ျပည္နယ္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ စိုေျပလန္းဆန္းကာ လႈပ္ရွားသြားလာ ၀င္ထြက္သူမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ျပည္နယ္အတြက္ ၀င္ေငြတစံုတရာ ပိုမိုရရွိမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း ႐ႈျမင္ေရးသားလိုက္ပါရေစ။